آموزش پیرایش مردانه اورجینال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
   1   2   3      >
 
سلام. خيلي قشنگه به وبلاگ من هم سر بزنين.اگر دوست دارين.

به نام خدا

اگر درست عمل كنيم و انساني رفتار كنيم خيلي از استدلالات و فلسفه ها به كناري خواهند رفت چرا كه نياز اندكي به آنها خواهيم داشت .

به نيازمندان كمك كنيم و همه با هم زندگي كنيم نه فقط در كنار هم .

ياعلي و خدانگهدار

سلام.

خدا قوت.

از اين كه با وبلاگ شما آشنا شديم خوشحاليم. خدمت رسيديم براي تبريك تولد.

ان شاءالله در پناه صاحب قرآن موفق باشيد.

پاسخ

ممنونم

سلام.

مطالبتان بسيار قابل استفاده است. خدايتان خير دهاد.

التماس دعا.

پاسخ

خواهش مي كنم .ممنونم
سلام
تولدتون را بهتون نبريک مي گويم
اميد وارم روزگاري سر شار از شادي داشته باشيد
خوشحال مي شوم اگر به کوچه من نيز سري بزنيد
منتظر حضور گرم و نظر سبز شما هستم
پاسخ

از لطف شما صميمانه ممنونم

سلام و خسته نباشيد.

شرمنده ام که خيلي وقته خدمت نرسيدم.البته شما هم خيلي وقته تشريف نياورديد.

در هر حال موفق باشيد.
پاسخ

عذر حقير را پذيرا باشيد

به نام خدا

سلام عليكم

توجه به نكات ذيل روشن مي‏سازد كه مراد از آيه شريفه «انا انزلناه في ليلة القدر» به چه معناست:

1. سوره قدر در حالي نازل شده بود كه هنوز كل قرآن نازل نشده بود. در حدود همان سال اول بعثت نازل شده بود. روايات ترتيب نزول چنين دلالتي دارد.

2. قرآن در اوج فصاحت و بلاغت نازل شده است؛ يعني چنان بوده است كه مردم به روشني مقصود كلام الهي را مي‏فهميدند. شما بفرماييد، وقتي در همان سال اول بعثت به مردم گفته مي‏شد، قرآن در شب قدر نازل شده است، آنها از اين سخن چه مي‏فهميدند؟ آيا كل قرآن را؟ در حالي كه هنوز شاهد نزول كل قرآن نبوده‏اند؟ آيا روح يا اجمال قرآن را؟ در حالي كه روح و اجمال قرآن طبق ادعا تنها بر قلب پيامبر نازل شده بود و ديگران از آن بي‏اطلاع بودند؟

3. در سوره مزمل كه جزو اولين سوره‏هاي نازله قرآن است، لفظ قرآن آمده است: و رتل القرآن ترتيلا. بنابراين بر بعض قرآن هم قرآن اطلاق شده است. بنابراين لزومي ندارد و بلكه معنا ندارد كه ضمير «ه» در آيه شريفه به كل قرآن برگردد.

4. در آيه شريفه قدر هيچ قرينه‏اي وجود ندارد كه قرآن را به معنايي غير از قرآن موجود و معهود نزد آنان منصرف سازد. مثل اجمال قرآن يا روح قرآن. و حمل لفظ بر غير معناي معهود بدون قرينه و شاهد ناصواب است.

نتيجه آن كه مراد از آيه مورد بحث اين است كه اولين سوره قرآن در شب قدر نازل شده است و به عبارت ديگر در شب قدر شروع نزول قرآن بوده است؛ چنان كه وقتي گفته شود، قنات در روز جمعه جاري شد، به اين معنا نيست كه همه آب آن روز جمعه آمد؛ بلكه به اين معناست كه شروع جريان آب قنات در روز جمعه بوده است.

اين پاره‏اي از ادله و شواهد من، حال شما بفرماييد كه اين آيه چگونه دلالت دارد كه قرآن به طور دفعي بر قلب پيامبر(ص) نازل شده است؟ شما قلب پيامبر را از كجا آورده‏ايد؟ چطور ضمير «ه» به كل قرآن برمي‏گردد، در حالي كه كل قرآن هنوز نازل نشده بود؟ چطور در حالي كه قرآن در اوج فصاحت و بلاغت بوده و براي هدايت مردم نازل شده است، از چيزي سخن بگويد كه تنها در قلب پيامبر(ص) وجود داشته و كسي ديگر از آن خبر نداشته‏اند؛ نظير اجمال قرآن يا روح قرآن كه بعضي بدون هيچ دليلي ادعا مي‏كنند كه مراد از نزول دفعي قرآن نزول آن بر قلب پيامبر(ص) داشته است؟

موفق باشيد.

پاسخ

دوست عزيز .ازنوع مطالب شما معلومه اهل بحث كردني .ودراين فضا شايد براي بحث دامنه دار مناسب نباشد لذا خواهشمندم در صورت تمايل به كانون گفتمان قران بياييد ودر آنجا در انجمن علوم قرآني همين بحث را مطرح كنيد تا ديگر دوستان هم استفاده ببرند .آدرس كانون :Askquran.ir باتشكر ازشما

به نام خدا

سلام عليكم

من كه هيچ دليلي بر نزول دفعي قرآن بر قلب پيامبر(ص) نديده‏ام. اگر شما دليلي يافتيد، مرا خبر كنيد. اين نظر را برخي از متأخرين مثل علامه طباطبايي درست كرده است. نه روايتي در اين زمينه داريم و نه آياتي از قرآن بر اين معنا دلالت دارد. در آيات قرآن از نزول قرآن معهود بر قلب پيامبر(ص) سخن گفته شده است و قرآن معهود هم نزول تدريجي داشته است و نزول آن 23 سال طول كشيده است. وقتي به مردم عصر نزول گفته شود كه قرآن در شب قدر يا ماه رمضان نازل شده است، آنان چه مي‏فهميدند؟ جز همين قرآن معهود را؟ آنان كه از قرآني كه بر قلب پيامبر نازل شده باشد كه نمي‏توانستند خبر داشته باشند.

موفق باشيد.

پاسخ

دوست عزيز : اگر نزول دفعي نداريم مي ش.د بفرماييد منظوراز انا انزلناه في ليله القدر چيست؟ ضمير ه به چي برمي گردد.؟تا به حال كسي را سراغ نداريم ضمير ه را كسي به جايي غير از قرآن كامل بر گردانده باشد . لطفا قدري تأمل كنيد وبه تفاسير مراجعه كنيد.
به نام خدا
سلام عليکم
اميد وارم که خوب و سرزنده به بندگي خدا مشغول باشيد چرا که فرصتهاست که از دست ميرود و لحظه اي ک ميرود دگر باز نميگردد.
ياعلي و خدانگهدار
پاسخ

ار توصيه شما ممنونم

باسلام و تشكر از مطلب مفيد و باارزشتان

رسول خدا (ص) فرمودند: «قرآن راهنماي گمراهي است و بينائي از هر كوري است و سبب گذشت از لغزش‌هاست و روشني در هر تاريكي و در پيشامدها پرتويي است و نگاهدارانده از هر هلاكتي است و (ره) جويي در هر گمراهي و بيان كننده هر فتنه و اشتباهي است و انساني را از دنيا به آخرت رساند و در آن است كمال دين شما، و هيچ كس از قرآن روي‌گردان نشود جز به سوي دوزخ.»

«انسجام اسلامي »

باتشكر

سلام

ممنون از اينكه به من حقير سر زديد

فقط ميتونم بگم احسنت احسنت احسنت..........

يا علي

پاسخ

حرف شما منو دلگرم مي كنه .ممنونم

سلام ممنون كه سر زديد . باعث افتخار من هست كه وبلاگ پر مغزي مثل وبلاگ شما رو لينك داشته باشم .

اميدوارم زودتر به روز كنيد تا ما زودتر از شما چيز ياد بگيريم .

موفق باشيد و سر بلند

پاسخ

شرمنده كرديد
داداش پس چي شد
سلام من لينك شما رو با نام علوم قراني گذاشتم شما هم لينك منو با نام (جديدترين اهنگها جك و اس ام اس) بزار با تشكر سامان www.danlod4ir.mihanblog.com
پاسخ

خدا خيرتان دهد
   1   2   3      >