• وبلاگ : علوم قرآني Quranic Sciences
  • يادداشت : ظهروبطن درقرآن
  • نظرات : 0 خصوصي ، 19 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     

    بسم رب المهدي

    سلام خدمت شما اميدوارم كه حالتان خوب باشد وهيچ نگراني نداشته باشيد

    ودوستان را از دعاي خيرتون محروم نكرده باشيد

    احسنتم

    موفق ومويد باشيد

    يافاطمه اشفعي لي في الجنه

    ياعلي مظلوم

    پاسخ

    از حضور شما در وبلاگم بي نهايت سپاسگذارم.التماس دعا

    به نام خدا

    سلام عليكم

    اولاً در كتاب‏هاي اهل سنت آيات قرآن نظير آنچه در مورد نبأ عظيم ياد كرديد، بر اشخاص تطبيق داده نشده است. اين دو هيچ ربطي به هم ندارند و از قبيل آسمان و ريسمان هستند.

    ثانياً صرف نقل در كتاب‏هاي فريقين دليل بر اعتبار روايت نيست. ما به سخنان مردم عادي نمي‏توانيم اين مطالب آسمان و ريسماني را نسبت دهيم، چه رسد به كلام خداي تعالي.

    موفق باشيد.

    پاسخ

    روايات اگر با منابع ديني ما مغايرت نداشته باشد قابل اعتنا هستند .واين روايت هم در ذيل آيه نبأ يكي از مصداقهاي نبأ عظيم را معرفي مي كند.ولذا به عنوان احتمال كه مي شود آنرا پذيرفت.

    به نام خدا

    سلام عليكم

    آنچه مسلّم است، اين است كه ما چيزي را كه هيچ ربط منطقي به آيات قرآن ندارد، نمي‏توانيم به آن نسبت بدهيم و لو آن كه اسمش را تأويل بگذاريم و نيز ولو منسوب به ائمه(ع) باشد. هر حديثي كه از ايشان درباره آيات قرآن رسيده باشد و در طول معناي ظاهري و عرفي قرآن نباشد و به عبارت ديگر هيچ ملازمه منطقي با ظاهر قرآن نداشته باشد، قابل انتشاب به قرآن نيست و بايد دور افكنده شود، مثل روايتي كه نبأ عظيم را امير مؤمنان دانسته است. اين روايات نوعاً از غلات نقل شده است و مجعول است و انتساب آنها به ائمه افتراي بر ايشان تلقي مي‏شود.

    موفق باشيد.

    پاسخ

    دوست عزيز.ازاين نوع روايات هم در كتب روايي شيعه وجود دارد هم در كتب اهل سنت.پس به راحتي نمي شود آنها را منسوب به غلات كرد.موفق باشيد

    باسلام

    فضيل‌ بن ‌يسار از امام باقر(ع) درباره ظهر و بطن سئوال مي‌كند حضرت مي‌فرمايد: «ظهر قرآن همان تنزيل آن» است و بطن قرآن تأويل آن و حضرت در ادامه مي‌فرمايد: «اين تأويل را جز راسخان در علم كه ما هستيم نمي‌داند»

    پيامبر(ص)، محور همبستگي

    باتشكر

    پاسخ

    باسلام خدمت آقاسيدحضور شما را به عنوان اولين نويسنده در بخش نظرات در پست جديد به فال نيك مي گيرم.آخه قدم سيدا هميشه برام مبارك بوده . وفقك الله انشاءالله
     <      1   2