سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پارسایى زیور درویشى است ، و سپاس زیور توانگرى . [نهج البلاغه]
 

 

 

علوم قرآنی Quranic Sciences


سلام

یکی از سئوالاتی که اخیرا خیلی از مردم برایشان مطرح شده این است که برخی تلاش کردند که حوادث یازده سپتامبر آمریکا،را با آیات 109 و 110 توبه تطبیق کنند و با این کار خواسته اند یکی از ابعاد اعجاز قرآن که پیشگویی نسبت به اتفاقات آینده است را تقویت کنن اما این تطبیق صحیح نیست; زیرا، این گونه توجیهات،

1. مطابق با اصول و قواعد تفسیر قرآن نیست، و جنبه ذوقى دارد.در تاریخ، هر روز شاهد حوادث گوناگون تلخ و شیرین هستیم اگر هر واقعه اى را با ذوقیات خود، با آیات قرآن تطبیق دهیم،

2. علاوه بر این که خلاف قواعد و اصول تفسیر است، سبب سستى و سبکى در این کتاب آسمانى خواهد شد.

3. قرآن کریم، به کلیات، معیارها، افکار، اعمال، نتایج اعمال، دشمنى دشمنان و... اشاره کرده است، و کمتر به جزئیات و وقایع پرداخته است.

4. با توجه به این که واقعه یازده سپتامبر کار خود آمریکایى ها و صهیونیست ها بوده، شایعه تطبیق وقوع آن با آیات قرآن نیز بعید نیست که از جانب خود آن ها باشد، تا به اهداف خود برسند.

 برخى از اهدافى که در این باره دنبال مى کنند به شرح زیر است:

          1. ایجاد بى اعتمادى میان مسلمانان و غیرمسلمانان درباره قرآن: اگر بپذیریم که وقایع را مى توان بر قرآن تطبیق کرد، چنان چه یک حادثه برخلاف آن چه انتظار است مشاهده شود، کافى است که افراد نسبت به قرآن بى اعتماد شوند.

          2. آمریکائى ها و صهیونیست ها، در اهداف بلند مدت خود نقشه تضعیف و از بین بردن مسلمانان و یا حداقل جلوگیرى از گسترش اسلام را در سر دارند. اگر این شایعه تثبیت شود که حادثه یازده سپتامبر مطابق با آیات قرآن است، آن گاه مى گویند: این کار، کار مسلمانان و مطابق با اعتقاد و کتاب آسمانى آنان است; تا بدین وسیله افکار عمومى را بر ضد قرآن و معتقدات مسلمانان بسیج کرده، به اهداف شوم خود برسند، و بهانه اى براى مبارزه با مسلمانان داشته باشند; چنان چه دیدیم بعد از آن واقعه، تمام امکانات خود را در این راه به کار گرفتند.از این رو، به نظر مى رسد، هدف از طرح چنین مسائلى تضعیف قرآن کریم باشد.

بنابراین توصیه من به کسانی که بر این مطلب تاکید می کنند این است که از طرح مسائلی که به آن اطمینان ندارند جدا خودداری کنند تا مبادا ناخواسته بلند گوی دشمنان اسلام شوند.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: سه شنبه 85/9/21 ::: ساعت 12:10 صبح :::   توسط شهرمجازی قرآن کریم 
    نظرات شما: نظر